اساس کار تلفن دیجیتال بر پایه سیگنال های دیجیتال برقرار می شود که از راه سیگنال های به وجود آمده عمل انتقال صدا را انجام می دهد.
به دلیل دو حالتی بودن سیستم تلفن دیجیتال پاناسونیک این محصولات به صورت خطی عمل می نمایند.
در سیستم تلفن دیجیتال پاناسونیک، صدا با بالاترین کیفیت انتقال پیدا می کند. این کیفیت مناسب به دلیل این است که تلفن دیجیتال پاناسونیک به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد هر خطایی که در هنگام ارسال و یا دریافت امواج صوتی ممکن است رخ بدهد را اصلاح می کند.
این کیفیت صدای بالا در تلفن دیجیتال پاناسونیک باعث شده است تا کاربران هنگام استفاده از این محصولات حتی در مکان ها بسیار شلوغ نیز مشکل خاصی نداشته و لذت یک مکالمه با کیفیت را تجربه کنند. به دلیل استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت تلفن دیجیتال پاناسونیک استقبال مشتریان روز به روز از این محصولات بیشتر شده است.
برخی از ویژگی های تلفن دیجیتال پاناسونیک
وجود دکمه هایی که بر روی تلفن های دیجیتال پاناسونیک نصب شده است باعث شده تا این تلفن های بهترین کارایی را برای مصارف مدیریتی و اپراتوری در محیط های گوناگون اداری و خدماتی داشته باشد. برخی از مدل های این محصولات از ۸ دکمه بر روی خود برای تعریف نمودن تماس های پر تکرار بعنوان حافظه دستگاه بهره مند هستند.
تلفن دیجیتال پاناسونیک را فقط می توان بر روی مرکز تلفن پاناسونیک یا همان سانترال پاناسونیک نصب کرد و این تلفن ها برای نصب بر روی خطوط مستقیم کارایی نداشته و قابل استفاده نیستند.
تلفن های دیجیتال معمولاً در کنار صفحه نمایشگر خود از چراغ های پیام و هشداری بهره مند هستند. این چراغ ها معمولا در هنگام دریافت پیام از صندوق صوتی یا هشدار جهت تماس های دریافتی با رنگ های خاصی به کاربر علامت می دهند.
برخی از مدل های تلفن دیجیتال پاناسونیک مانند مدل kx-t7665 ابزاری مانند کلید HOLD روی دستگاه خود دارند که با استفاده از آن می توان به راحتی یک تماس را پشت خط نگه داشت و به تماس دیگر پاسخ داد. در این سیستم هیچ تماسی از دست نرفته و کاربر می تواند به راحتی به تمامی تماس های دریافتی پاسخ دهد.
شرکت پاناسونیک این محصولات خود را معمولا با ظاهری زیبا و قیمت مناسب در رنگ های مشکی و سفید تولید و به بازار عرضه می کند.
بلندگوی دیجیتال استفاده شده در ساختار این محصولات باعث شده است تا به راحتی کاربران بتوانند صدای تلفن را کم و یا زیاد بکنند.
کیفیت بالای صدا در تلفن های دیجیتال باعث می شود تا هنگام برقراری تماس های تلفنی طولانی کاربر به هیچ وجه احساس خستگی و سردرد نداشته باشد.
در حالی که در تلفن های آنالوگ اگر مکالمه ای طولانی شود کاربر ممکن است انرژی خود را از دست داده و به دلیل کیفیت پایین مکالمه دچار خستگی مفرط شود.
در تلفن های دیجیتال پاناسونیک امکان برقراری تماس های کنفرانسی بین چند نفر فراهم شده است در حالی که در تلفن های آنالوگ فقط امکان برقراری تماس با یک خط به صورت مستقیم وجود دارد.
یکی از امکاناتی که باعث استفاده بیشتر مردم در محیط های اداری و کاری از تلفن دیجیتال شده است امکان برنامه ریزی این تلفن ها وجود دارد و همچنین می توانید با این تلفن ها، مرکزتلفن پاناسونیک را برنامه ریزی کنید. در حالی که سیستم تلفن های آنالوگ کاملاً برنامه ریز شده بوده و امکان تغییر در آن وجود ندارد.
طراحی و ساخت تلفن های دیجیتال با تلفن های آنالوگ بسیار متفاوت است. در تلفن های دیجیتال از طراحی شیک و جذاب تری استفاده شده است که باعث می شود کاربران رضایت بیشتری از این محصولات داشته باشند.
امکاناتی دیگری نیز در تلفن های دیجیتال وجود دارد که از آن ها نمی توان در تلفن های آنالوگ استفاده کرد.
از مهم ترین این امکانات می توان به کلید میانبر برای برقراری سریع تماس، امکان تغییر تنظیمات و تنظیم این تلفن ها بر روی حالت عدم دریافت تماس، امکان انتقال تماس به خطوط شهری دیگر یا داخلی دیگر و … اشاره نمود.