انواع کارت سانترال پاناسونیک

بازدید: 558 بازدید
کارت سانترال پاناسونیک

انواع کارت سانترال پاناسونیک

همه می دانیم که هر مجموعه ی کسب و کاری برای اینکه مدیریت بهتری بر روی تماس های داخلی و خارجی خود داشته باشد و سیستم ارتباطی کارمندان و بخش های مختلف شرکت و یا یک سازمان را گونه ای هوشمندانه مدیریت نماید، به یک سیستم تلفن سانترال احتیاج خواهد داشت.

تلفن های سانترال یا همان مرکز تفلن های مختلف، دستگاه هایی هستند که دو یا چند خط تلفن شهری را دریافت می کنند و سپس آن را بین کارمندان و بخش های مختلف شرکت و مجموعه ی کاری، تقسیم می نمایند. این مراکز تلفن، سیستم های پیشرفته ای هستند که علاوه بر تقسیم و مدیریت تماس های داخلی و خارجی، امکانات بیشمار دیگری را نیز در زمینه های ارتباطی کارمندان با مشتریان و کارمندان با کارمندان و مدیریت، ارائه می دهند.

در کنار این توضیحات، یکی از مهم ترین تجهیزاتی که تلفن های سانترال برای ارائه ی خدمات خود به آن نیاز دارند، انواع کارت های سانترال می باشند. و از آنجایی که معتبرترین و پرطرفدارترین برند مراکز تلفن سانترال در ایران، پاناسونیک است، کارت های سانترال پاناسونیک نیز، یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین انواع کارت های سانترال خواهند بود.

کارت های سانترال پاناسونیک، انواع مختلفی دارند که این انواع دقیقاً منطبق با کارایی هر کارت مشخص خواهند شد. اما قبل از اینکه برویم و درباره ی انواع کارت های سانترال پاناسونیک و کاربردهای آن ها بخوانیم، بهتر است ابتدا ببینیم که کارت های سانترال اصلاً چه نوع کارت هایی هستند و اصلاً برای چه منظوری استفاده می شوند؟!

کارت سانترال پاناسونیک چیست؟

کارت های سانترال، کارت هایی هستند که هر کدام می توانند کار مهمی را در مراکز تلفن سانترال انجام دهند. البته وظیفه ی یک کارت سانترال، دقیقاً بر اساس نوع مرکز تلفن سانترال طراحی می شود. مثلاً یک کارت سانترال به عنوان کارت های خط شهری، یا یک کارت برای قابلیت منشی تلفنی و دیگری برای قابلیت خطوط داخلی و غیره، طراحی و راه اندازی می شود.

کارت های سانترال مانند همین کارت های معمولی هستند که یک طرف ان ها بردهای بسیار کوچکی را طراحی و نصب می کنند که همین بردهای کوچک با چیپست هایی که بر روی آن ها قرار دارد، وظیفه ی نهایی کارت تلفن سانترال را انجام می دهد.

اما همان طور که در ابتدای محتوا نیز خدمت تان عرض کردیم، تلفن های سانترال پاناسونیک، یکی از پرطرفدارترین برندهای تلفن سانترال در ایران می باشند. از این رو انواع کارت های تلفن پاناسونیک نیز به تبعیت از این پرطرفدار بودن، یکی از انواع کارت هایی هستند که معمولاً بیشتر از سایر کارت ها مورد توجه قرار می گیرند و خریداری می شوند.

انواع کارت های سانترال پاناسونیک، باید برای تلفن های سانترال پاناسونیک به کار روند و عموماً وظایفی را اجرا می کنند که با توجه به نوع مرکز تلفن پاناسونیک تعیین شده است. اما شاید با خودتان فکر کنید که کارت های سانترال پاناسونیک، دقیقاً چه کار می کنند؟ در ادامه قصد داریم تا به برخی از رایج ترین کاربردهای انواع کارت های پاناسونیک، اشاره نماییم.

مهم ترین کاربردهای انواع کارت های سانترال پاناسونیک

خودتان می دانید که به طور کلی، مراکز تلفن مانند یک مرکز مخابراتی کوچک عمل می کنند و تمامی خطوط تماس ورودی و خروجی شهری و بین شهری را کنترل می نمایند. کارت های سانترال در تبدیل خطوط بین شهری به خطوط داخلی، نقش مهمی را ایفا می کنند و این ریتم را به بهترین نحو ممکن و با توجه به کاربردهایی که دارد، انجام می دهد.

در واقع ایجاد یک شبکه ی مخابراتی قوی در یک مجموعه ی کار، قابلیتی است که برای کارت های سانترال طراحی شده است و عموماً توسط همین کارت ها اجرا می شود. این موضوع مهم ترین وظیفه ای است که برای یک کارت سانترال تعریف شده اما با این حال وظایف دیگری هم وجود دارند که کارت های سانترال می توانند آن ها را انجام دهند و این موضوع تمام به مرکز تلفن سانترال و قابلیت های طراحی شده برای آن ها، بستگی دارد.

انواع کارت های سانترال پاناسونیک

  • کارت های ارتقاء: یکی از مهم ترین کارت های سانترال پاناسونیک، کارت های ارتقاء می باشند. اما باید بدانیم که این کارت ها کدام قابلیت دستگاه را ارتقاء می دهند. دستگاه های سانترال به گونه ای تعبیه شده اند که یک ظرفیت پیش فرض و دیفالت برای پشتیبانی از خطوط شهری را تعریف می کنند. که خوب این ظرفیت بر روی دستگاه اصلی ست شده است اما گاهی اوقات، یک مجموعه به این موضوع نیاز دارد که دستگاه مورد نظر، خطوط شهری بیشتری را پشتیبانی نماید. برای این کار شما می توانید از کارت های سانترال ارتقا پاناسونیک استفاده نمایید. این کارت ها ظرفیت دستگاه را برای پشتیبانی از خطوط تلفن شهری بالاتر می برند. البته نکته ی جالب درباره ی خود کارت های ارتقاء این است که این کارت ها خودشان نیز به سه دسته ی کارت های ارتقاء دیجیتال، کارت داخلی آنالوگ و کارت داخلی هایبرید تقسیم می شوند. هر کدام از این کارت ها نیز با توجه به تلفن های داخلی که قرار است روی خطوط داخلی تعیین شده قرار بگیرند، انتخاب می شوند.
  • کارت های کالر آی دی : قابلیت کالر آی دی، قابلیتی است که عموماً کار شناسایی شماره هایی که با شرکت و یا سازمان تماس می گیرند را بسیار آسان می کند. در واقع شما با این کارت می توانید شماره ای که طی تماس ورودی بر روی صفحه ی نمایشگر تلفن افتاده را مشاهده نمایید. البته کالر آی دی زمانی کاربرد دارد که تمامی دستگاه های تلفنی که بر روی خطوط داخلی نصب می شوند، صفحه ی نمایشگر خوبی برای نشان دادن شماره هم داشته باشند چون در غیر این صورت، هیچ صفحه ای وجود ندارد که کارت کالر آی دی شماره را بر روی ان نمایش دهد. برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی این که داشتن یک دستگاه تلفن با صفحه ی نمایش، نمی تواند گواهی باشد بر نشان دادن، شماره های ورودی تلفن ها. یعنی یک دستگاه حتی اگر صفحه نمایش هم داشته باشد اما کارت کالر ای دی موجود نباشد، باز هم قابلیت نمایش شماره در این دستگاه وجود نخواهد داشت.
  • کارت دیزا آپشن ( تلفن گویا ): دیزا آپشن این روزها کاربرد بسیار زیادی دارد. در واقع این کارت همان قابلیتی را فعال می کند که باعث می شود ترافیک تماس ها به صورت مدیریت یافته تری به سمت اپراتورهای انسانی هدایت شود. دیزا آپشن همان تلفن گویاست. در واقع تلفن گویا، تمامی ورودی ها و شماره های مربوط به هر ورودی را برای کاربر پشت خط اعلام می کند و همانند یک اپراتور انسانی، او را به سمت بخش مربوطه هدایت می نماید. دیزا آپشن ها برای یک مجموعه ی بزرگ، بسیار کاربردی هستند و نیاز مجموعه را به یک سری نیروها به صورت سیستمی برطرف می کنند و از طرفی، از استهلاک بیشتر بر روی هزینه های نهایی مجموعه، خواهند کاست. بنابراین اگر یک مجموعه کاری به صورت سازمان، شرکت و یا هر صورت دیگری دارید، کارت های دیزا آپشن یک گزینه ی بسیار خوب برای مدیریت بهتر تماس های ورودی و خروجی شما خواهند بود.
  • کارت دورفون : قابلیت این کارت بسیار جالب است و اصلاً ارتباطی به مدیریت تماس های ورودی و خروجی و داخلی یک شرکت ندارد. این کارت ها یک قابلیت جانبی ویژه را به مجموعه اضافه می کنند و آن هم باز کردن درب اصلی شرکت است. وقتی این کارت بر روی مرکز تلفن نصب می شود، هر فردی که زنگ درب شرکت را فشار می دهد، این زنگ بر روی تلفن های داخلی آمده و صدا می خورد و نهایتاً کارمندان با فشردن یک دکمه ی مخصوص برای باز کردن درب، در را برای کارمند و یا ارباب رجوع باز می کنند. تهیه و استفاده از کارت دورفون، از موارد ضروری و مهم در یک شرکت نمی باشد. اما خوب خیلی از مجموعه ها تمایل دارند که از این قابلیت کارت های دورفون استفاده کنند.
  • کارت خطوط  RRI: این کارت ها وظیفه شان این است ک ظرفیت تماس های ورودی بر روی یک خط را تا حد خیلی زیادی بالا ببرند. کارت خطوط pri عموماً بر روی خط E1 مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این کارت با مخابرات ارتباط می گیرد و ظرفیت بیشتری را از او طلب می کند و این اتصال به واسطه ی مودم انجام می شود.

بررسی قابلیت های کارت های پاناسونیک

  • کارت KX-TDA0470: این کارت ها شانزده عدد پورت داخلی را پشتیبانی می کنند و عموماً با گوشی های مدل nt پاناسونیک سازگاری دارند.
کارت سانترال پاناسونیک
  • کارت KX-TDA0490: این کارت ها کاربرد بسیار زیادی دارند بین دستگاه تلفن پاناسونیک و دستگاه اصلی مرکز تلفن، ارتباط برقرار می کنند.
کارت سانترال پاناسونیک
  • کارت KX-TDA0177: این کارت ها نسل جدیدی از کارت های کالر آی دی هستند و قابلیت نمایش شماره را دارند.
کارت سانترال پاناسونیک
  • کارت سانترال KX-TDA0174: ان کارت نوعی از کارت سانترال پاناسونیک است که عموماً می تواند دستگاه های تلفن ارزان را به خوبی پشتیبانی نماید.
کارت سانترال پاناسونیک
  • کارت KX-TDA0290: این کارت کاربرد بسیار زیادی دارد و مهم ترین کاربرد این کارت این است که هر دستگاهی به واسطه ی کارت KX-TDA0290، می تواند به پاناسونیک متصل شود.
کارت سانترال پاناسونیک
  • کارت KX-TDA0172: این کارت می تواند مانند کارت ارتقاء عمل کند و شانزده داخلی جدید را ایجاد نماید که هر کدام از این کارت ها، می توانند یک پورت خارجی نیز داشته باشند.
کارت سانترال پاناسونیک
  • کارت KX-TDA0170: این کارت برای گوشی های 7730، 7436، 7200 و 7565 بسیار پرکاربرد خواهد بود. اما باز هم می تواند انواع گوشی های جدید را با کمک آنالوگ داخلی پشتیبانی نماید.
  • کارت سانترال پاناسونیک مدل KX-TDA0180: این کارت ها نوعی کارت کالر آی دی می باشند که دارای هشت پورت شهری هستند. البته نوع دیگری نیز از این کارت وجود دارد که نام آن کارت سانترال پاناسونیک از مدل KX-TDA0181 است و دقیقاً همین کار را با شانزده پورت شهری انجام می دهد.
کارت سانترال پاناسونیک

بررسی قیمت انواع کارت های سانترال پاناسونیک

با توجه به المان های مختلفی که می توانند تعیین کننده ی قیمت نهایی کارت های سانترال پاناسونیک باشند، هرگز نمی توانیم یک رنج عددی و یا محدوده ی قیمتی خاصی را برای این کارت ها مشخص نماییم. عوامل زیادی می توانند بر روی قیمت نهایی کارت های سانترال پاناسونیک تاثیر بگذارند که از جمله مهم ترین این عوامل می توانیم به مواردی همچون کیفیت، نوع گارانتی، تست کامل سیستم، خدمات پشتیبانی عالی اشاره نمود.

کیفیت : این موضوع تنها برای کارت های سانترال پاناسونیک صدق نمی کند و تمامی محصولاتی که باید خریداری شوند را دربر می گیرد. در واقع چیزی که درباره ی برخورداری از کیفیت خوب و عالی، بسیار واضح است این است که باید مبلغ خوبی هم به ازای این کیفیت پرداخت گردد. از این رو، از بین انواع کارت های سانترال پاناسونیک که در کیفیت های مختلفی تولید می شوند، می توانیم ادعا کنیم که انواع با کیفیت تر آن ها از نمایندگی های مجاز و اصل برندها، تهیه می شوند، قیمت بالاتری خواهند داشت.

نوع گارانتی : کارت های سانترال پاناسونیک عموماً به همراه گارانتی ارائه می شوند. از این رو، این گارانتی می تواند مدت زمان کوتاه و یا بلندی را شامل شود و یا می تواند آسیب ها و صدمات مختلفی را نیز دربر گیرد. با این حال، هر چقدر گارانتی که برای انواع کارت های سانترال پاناسونیک، تعریف می شود، محدوده ی وسیع تری از مدت زمان پشتیبانی و تعویض و انواع صدمات را دربر گیرد، طبیعتاً قیمت آن مدل کارت نیز بیشتر خواهد بود.

بنابراین نوع گارانتی، یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده ی قیمت در انواع کارت های سانترال پاناسونیک می باشد. اکثر گارانتی های مربوط به کارت های سانترال می توانند محدوده های زمانی مختلفی را دربر گیرند. یکی از رایج ترین گارانتی هایی که برای کارت های سانترال پاناسونیک تعریف می شود، گارانتی یک ساله است. البته این مدت زمان با توجه به فاکتورهای مختلفی، می تواند کم و زیاد شود که تصمیم نهایی بر عهده ی خود مجموعه ی ارائه دهنده ی انواع کارت های سانترال از برند پاناسونیک می باشد.

تست کامل سیستم : این مورد نیز یکی از مواردی است که مستقیماً بر روی قیمت نهایی کارت های سانترال پاناسونیک تاثیر می گذارد. کارت های سانترال به گونه ای هستند که ابتدا باید تست شوند و سپس راه اندازی گردند. کارت هایی که دارای تست ابتدایی سیستم هستند، قیمت بالاتری به نسبت سایر کارت های خواهند داشت.

خدمات پشتیبانی عالی : این موضوع نه تنها بر روی قیمت انواع کارت های سانترال پاناسونیک، بلکه بر روی کیفیت کار کل سیستم نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در واقع نمایندگی های مجاز و معتبر پاناسونیک، موظف هستند که پشتیبانی با کیفیت بالا و سریع را در اختیار کاربران شان قرار دهند.

این موضوع بدین معناست که مشتری و یا کاربر هر زمان در زمینه ی استفاده از کارت های سانترال پاناسونیک، دچار مشکل شد، نماینده ی مجموعه باید بتواند، خیلی سریع این مشکل را برطرف نماید و طی ارائه ی یکی پشتیبانی قوی، خیال کاربر را از بابت برطرف شدن مشکل راحت کند.

اصلاً به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم که نه تنها کارت های سانترال خود را بلکه سیستم مرکز تلفن خود را نیز از مجموعه های معتبر خریداری نمایید. چرا که ممکن است که هزینه ی دریافت خدمات سانترال از این مجموعه ها تنها کمی گران تر از سایر مجموعه های معمولی باشد، اما در عوض خیال شما از بابت کیفیت خدمات دریافتی و پشتیبانی کامل به موقع از سرویس هایی که دریافت کرده اید، کاملا آسوده خواهد بود.

فروشگاه آنلاین بیستا شاپ یکی از مراکز معتبر جهت خرید مرکز تلفن و کارت های سانترال پاناسونیک به شمار می رود تمامی محصولات این فروشگاه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد پس جهت خرید محصولات و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسته بندی مطالب آموزشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت