انواع خدمات سانترال که به آن نیاز دارید

بازدید: 791 بازدید
خدمات سانترال

ارتباطات عامل بسیار مهمی در کسب و کارها است و تلفن به عنوان یک منبع ارتباطی قوی در بین افراد عمل می کند. این عامل باعث شده است تا تمام کارمندان یک شرکت به یک خط تلفن مجزا نیاز داشته باشند. تلفن های سانترال با داخلی های متعدد زمینه را برای ارتباط با بخش های مختلف یک شرکت راحت و سازماندهی کرده است. این کار توسط متخصصان این حوزه انجام می گیرد. آموزش و خدمات سانترال کار را برای استفاده از این تکنولوژی راحت می کند.

خدمات سانترال و انواع آن

سیستم سانترال شامل یک تلفن مرکزی و خط های متصل به آن است. این سیستم بیشتر در شرکت ها و ادارات دولتی به منظور بهبود ارتباط با بخش های شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت هایی که در حوزه سیستم های سانترال کار می کنند، خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می دهند که موارد زیر را شامل می شود.

نصب و راه اندازی سیستم سانترال

قبل از هر کار، باید سیستم مرکزی و خطوط وابسته به آن راه اندازی شود. قطعا هر چه تعداد خطوط فرعی بیشتر باشد، راه اندازی آن پیچیده تر است. اگر قصد نصب سانترال را در شرکت خود دارید ابتدا باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید و تعداد خطوط و سیستم های مورد نیاز را خریداری کنید.

خدمات سانترال

گروه فنی و مهندسی در این بخش فعالیت می کنند. راه اندازی اولیه تاثیر زیادی در کارکرد سیستم سانترال دارد و باید به نحو احسن انجام گیرد. هنگام راه اندازی و نصب سیستم، تعداد خط شهری که به سیستم متصل می شود اهمیت دارد. در شرکت های کوچک با انشعابات کم، یک خط شهری تلفن می تواند کارایی لازم را داشته باشد؛ ولی در شرکت های بزرگ ممکن است به چندین خط شهری نیاز باشد.

نصب سیستم سانترال نیازمند فعالیت های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی است و باید با دقت کافی انجام گیرد. به طور کلی راه اندازی سیستم چندان هم کار ساده ای نیست و پیچیدگی های خود را دارد. اگر راه اندازی اولیه به خوبی انجام گیرد، هزینه تعمیرات و پشتیبانی در آینده نیز به مراتب کمتر خواهد بود.

خط شهری برای سیستم تعریف می شود و داخلی های مورد نیاز با نصب کارت مورد نظر انجام می گیرد. برقراری ارتباط بین بخش های داخلی و مرکزی کاری تخصصی است و در صورت تداخل بین عملکرد آن ها، ارتباط با اختلال مواجه می شود.

آموزش سانترال به کارمندان

در مرحله بعد کاری که توسط تیم تخصصی سانترال انجام می گیرد، آموزش کار با سیستم به کارمندان است. معمولا اپراتوری که در بخش اصلی فعالیت دارد بیشترین آموزش را نیاز دارد و سایر کارمندان نیز آموزش سانترال مربوط به بخش خود را می بینند.

آمورش کارکنان

تنظیمات ساده ای که برای سانترال مورد نیاز است، به کاربران آن ها ارائه می شود تا در صورت اختلال در عملکرد آن ها را بررسی کنند. این آموزش های ممکن است برای هر کاربر متفاوت باشد و معمولا در یک جلسه انجام می گیرد.

پشتیبانی سیستم سانترال و خدمات پس از فروش

هر محصول یا خدماتی که از طرف یک شرکت معتبر ارائه می شود، نیازمند خدمات پس از فروش است. پشتیبانی سیستم سانترال به علت تخصصی بودن آن بسیار حائز اهمیت است. اگر سیستم پیچیده باشد و خطوط فرعی و اصلی زیادی را شامل شود، اکثر اوقات پشتیبان استخدام شده و در شرکت حضور دائم خواهد داشت. در غیر این صورت مواقعی که نیاز به پشتیبان است، با شرکت ارائه دهنده خدمات تماس گرفته می شود و پشتیبان به شرکت اعزام خواهد شد.

خدمات پس از فروش

علاوه بر خدمات نرم افزاری و فنی، خدمات پس از فروش قطعات نیز مورد نیاز است. اضافه کردن خطوط جدید یا تعمیر سیستم های قبلی از دیگر خدماتی است که پشتیبان سانترال می تواند ارائه دهد.

اضافه یا حذف خط جدید به سیستم سانترال

همانطور که گفته شد، خطوط سانترال از خطوط اصلی و انشعابات مختلفی تشکیل می شوند. اضافه کردن یا حذف خطوط جدید به برنامه ریزی مجدد و تغییر برنامه های سانترال نیاز دارد. پس از برقراری خط شهری جدید، باید میزان دسترسی هر خط داخلی نیز برنامه ریزی شود. از طرفی حذف آن نیز باید به گونه ای صورت گیرد که اختلال در سیستم ایجاد نگردد و داخلی های متصل به آن به خط شهری پشتیبان، متصل شوند.

خدمات پس از فروش

کم یا زیاد شدن داخلی های موجود در هر سیستم نیز باید با دقت بالایی انجام گیرد. برای اضافه کردن داخلی باید برنامه ریزی مجدد در سیستم صورت گیرد و کد مورد نظر در سیستم گنجانده شود. خطوط باید به گونه ای تنظیم شوند که بر روی هم تداخل نداشته باشند. این مشکل ممکن است در وهله اول به چشم نیاید و پس از استفاده از سیستم در مواردی دیده شود.

بهترین خدمات سانترال در مراکز معتبر

هر چند خدماتی که از طرف شرکت های ارائه دهنده سیستم سانترال در اختیار کاربران قرار می گیرد بیشتر از توضیحاتی است که ارائه شده است و گاهی اوقات بسیار تخصصی هستند؛ اما آشنایی با رایج ترین آموزش ها برای کاربران این محیط مورد نیاز است.

گاهی اوقات کدنویسی های اشتباه در سیستم های دیجیتال و الکترونیکی هزینه های سنگینی را بر عهده شرکت می گذارد. به همین علت باید از خدمات شرکت های معتبر بهره ببرید. در این صورت کیفیت خدماتی که دریافت می کنید بالاست. همچنین خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسبی را ارائه می دهند.

دسته بندی مطالب آموزشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت